SEO ili PPC oglašavanje / Koje su razlike?
Koju vrstu oglašavanja odabrati SEO ili PPC?
Za svako uspješno poslovanje vrlo je važno imati dobru marketinšku strategiju kako bi biste bili konkurentni, a rangiranje na pretraživačima (poput Google-a) i samo pozicioniranje može uvelike odrediti jeste li u vodećem krugu ili ne.
U nastavku pročitajte donosi li oglašavanje s plaćanjem po kliku (PPC) ili optimizacija za pretraživače (SEO) bolji povrat ulaganja.
Što je bolje za nadmašivanje konkurencije? SEO ili PPC?
I PPC i SEO imaju svoje zasluge, ali postoji i puno razlika između njih dvoje.
PPC vam omogućuje lako stvaranje oglasa i ključnih riječi za vaše poslovanje. U slučaju Googlea, vaši se oglasi prikazuju na desnoj strani s rezultatima tražilice ili odmah na vrhu stranice kao "sponzorirani sadržaj" te plaćate određeni iznos svaki put kad netko klikne vaš oglas.
S druge strane SEO uključuje prirodne ili "organske" rezultate pretraživanja koji se pojavljuju u srednjem dijelu stranice prilikom pretrage sadržaja. Ovdje je uključen faktor vjerodostojnosti- tražilice prepoznaju samo najbolji i najrelevantniji sadržaj te pod takvim podrazumijevaju onaj prirodni, tj. organski.
Što se tiče pretraživanja, ako niste na prvim stranicama s rezultatima, velika većina pretraživača vas neće niti pronaći zbog prevelike konkurencije. Da biste razumjeli vrijednosti, razmislite o logici pretraživanja- većina nas klikne samo na rezultat pretraživanja s prve stranice, dok svega manji postotak njih traži dalje na sljedećim stranicama-prvenstveno ako konkretno znamo što tražimo.
Dok je za SEO potrebno vremena da se organskim putem dostigne rang na prvoj stranici, PPC vam daje potpunu kontrolu nad vašom kampanjom.
Ako se odlučite za SEO, važno je znati kako se sastoji od nekoliko strategija koje uključuju on-page optimizaciju i off-page optimizaciju, a na svaku od navedenih optimizacija utječe nekoliko faktora uključujući klikove, posjete korisnika.
Također SEO nema troškova za pojavljivanje u organskim rezultatima pretraživanja, a uvođenje malih izmjena na vaše web mjesto uz pomoć SEO-a može s vremenom uvelike utjecati na vaše ljestvice pretraživanja.
PPC oglasno rješenje kao što je Google Ads nema iste rezultate kao SEO i neće poboljšati rangiranje organskog pretraživanja. Ali, zbog svoje fleksibilnosti, Google Ads može pomoći tvrtkama svih veličina da privuku pažnju ljudi na mreži u trenucima koji su važni - to jest u trenutku kada traže tvrtku poput vaše. Za PPC vrstu marketinške kampanje osim troškova postavljanja i vođenja kampanje, potrebno je izdvojiti novčani budžet u samu kampanju jer se dodatno naplaćuje klik na Vaš prikazani oglas (PPC - pay-per-click), a rezultati marketinške kampanje (posjeta korisnika i dovođenje korisnika na Vašu odredišnu web lokaciju) za razliku od SEO su trenutni i odmah vidljivi.
Trebate li pomoć za postavljanjem ili uravnoteženjem i koordiniranjem vaših PPC (PPC-pay-per-click) i SEO strategija?
Javite nam kako upotrebljavate PPC i SEO i koje su vaše prepreke - naš stručni tim će vam zasigurno pomoći!