Što su meta opisi web stranice?

Nakon što smo u predhodnom tekstu detaljno opisali naslovne oznake (title tag) web stranice, sada ćemo spomenuti meta opise web stranice i njihovu funkciju.

Što je to meta opis web stranice?

Meta opis je HTML element koji sažima sadržaj web stranice. Ovaj kratki opis prikazuje se na stranici s rezultatima tražilice ispod naslova stranice i URL-a. Meta opisi mogu utjecati na stopu klikanja (CTR), a to znači da mogu utjecati na to hoće li korisnik odlučiti posjetiti Vašu web stranicu. Da biste napisali najbolje naslove stranica i meta opise, morate ih učiniti jedinstvenima, paziti da nisu prekratki ili predugi.

U ovom ćemo članku spomenuti kako napisati privlačne meta opise i kako ih postaviti na svoju web stranicu.

Meta opisi se pojavljuju u kodu vaše stranice, a evo kako to izgleda:

 
meta opisi web stranice

Opis slike: Meta opis možete pronaći u <head> HTML kodu stranice.


Većina sustava za upravljanje sadržajem (CMS)omogućuje vam dodavanje i uređivanje meta opisa upisivanjem u određeno polje. Nakon što se upisali meta opis trebao bi se prikazivati u rezultatima pretraživanja, a izgleda ovako:

meta opisi web stranice


Imajte na umu da Google često prepisuje meta opise koji ne odgovaraju dobro korisničkim upitima za pretraživanje.

Prema Googleu, oni koriste meta opise, bogate isječke i sadržaj na stranici kako bi odlučili koji isječak prikazati na SERP-u.

Također, meta opis koji ste upisali na svoju stranicu može se promijeniti ovisno o pojmu za pretraživanje koji netko koristi. Ako slijedite najbolje prakse za usklađivanje s namjerama korisnika, imat ćete veće šanse da Google upotrijebi vaš opis.

Zašto su meta opisi važni za SEO i web stranice?

Učinkovit meta opis je poput dobrog prodajnog oglasa. Brzo daje čitateljima informacije o Vašoj ponudi te kroz dobar opis privlači korisnike kliknuti na vašu web stranicu. Cilj je poboljšati CTR web stranice s primamljivim meta opisima koji privlače korisnike da kliknu, a više klikova znači više posjetitelja vaše stranice.

Meta opisi nisu izravan čimbenik SEO rangiranja. Ali mogu neizravno utjecati na rangiranje potičući viši organski CTR za određene ključne riječi.

Evo što meta opisi mogu učiniti:

Poboljšajte CTR,
Razlikujte svoj SERP rezultat od konkurenata,
Pomoć pri prezentiranju proizvoda / usluge,

A upravo ovi navedeni čimbenici mogu neizravno utjecati rangiranje.

Kako napisati meta opis?

Evo nekoliko najboljih primjera iz prakse meta opisa koje treba slijediti:

- Vodite računa o duljini meta opisa
Meta opis je HTML element koji korisnicima i tražilicama pruža sažetak web stranice. Najbolje je da vaš meta opis bude oko 120 znakova ili manje. Na taj način korisnici mobilnih i stolnih računala mogu pročitati cijelu stvar. Gornji loš primjer ima 168 znakova. Google bi ga skratio u rezultatima pretraživanja na mobilnim i stolnim računalima.

- Koristite ciljnu ključnu riječ
Najbolje je uključiti ciljanu ključnu riječ u svoj meta opis. Meta opisi ne utječu izravno na rangiranje, ali mogu potaknuti korisnike da kliknu. To je osobito točno ako uključite ključnu riječ koju korisnik vjerojatno pretražuje i ako te ključne riječi odgovaraju korisnikovoj namjeri pretraživanja.

- Koristite jasan poziv na akciju
Meta opisi bi trebali potaknuti korisnike da posjete vašu stranicu. Aktivni glas može pomoći u tome. Evo primjera aktivnog oglasa i pasivnog oglasa:

Aktivni glas: Evelyn je pojela komad torte.
Pasivni glas: komad torte je pojela Evelyn.

Aktivni je glas izravniji — subjekt (Evelyn) izvodi radnju koju izražava glagol (jesti). Korištenje aktivnog oglasa može vam uštedjeti znakove i jasno objasniti korisnicima što će vidjeti ako kliknu na vašu stranicu. Aktivan glas nadahnjuje akciju. a akcija je poanta svakog poziva na akciju.

Razmislite o izrazima poput:

Saznajte više
Isprobaj besplatno
Saznaj više
Istražite naše usluge

- Napravite jedinstvene meta opise
Koristite jedinstvene meta opise za svaku stranicu. Na taj će način korisnicima biti lakše razumjeti o čemu se radi na svakoj od vaših stranica.

Da biste napisali najbolje naslove stranica i meta opise, morate ih učiniti jedinstvenima, paziti da nisu prekratki ili predugi, za svaku stranicu upotrijebiti točno određene ključne riječi te pisati za ljude, a ne za robote. Ako Vam je potrebna izrada web stranice s jedinstvenim meta naslovima i opisima obratite nam se s povjerenjem.